For our client, a multinational industry group with a focus on plant engineering and headquartered in the area Wil/St. Gallen, Switzerland, we are seeking as of 01 August 2025 or as otherwise agreed an experienced Commercial Contracts Manager (100%). The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Key responsibilities
Requirements
Place of work: Wil/St. Gallen area
On behalf of our client, a multinational industry group with a regional European headquarter located in the Zug area and approx. 4,000 employees worldwide, we are seeking, starting mid-May 2025 (or as otherwise agreed) and for an expected term until mid-January 2026 (as may be extended), a Legal Counsel (50-80%; Contractor):
Responsibilities
Requirements
Place of work: Zug area (working from home possible up to 20%)
Für unsere Klientin, ein globales Industrieunternehmen mit über 10’000 Mitarbeitenden und einem Standort in Wil/SG, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Field Engineer International (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete
Anforderungen
Arbeitsort: Grossraum Wil/St. Gallen (Working from home nach Rücksprache mit dem Unternehmen möglich)
Für unsere Klientin, ein kleineres, spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung Kandidatinnen und Kandidaten für die Position “(Senior) Compliance Officer mit Fokus auf Liechtenstein (80-100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Für unsere Klientin, ein kleineres, spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Senior Compliance Officer (80-100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Für unsere Klientin, ein spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von St. Gallen, welches mit rund 150 Mitarbeitenden im Bereich der beruflichen Vorsorge tätig ist, suchen wir Kandidatinnen und Kandidaten für die neugeschaffene, per sofort oder nach Vereinbarung verfügbare Position “Jurist(in) BVG (80-100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zentrum von St. Gallen (Working from home bis zu 2 Tage/Woche möglich)
For our client, an innovative, growing company active in the field of asset management with a business location in Zürich, we are seeking immediately or by arrangement an experienced “Head of Compliance (100%)”. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zurich (with possibility of flexible working)
Für unsere Klientin, ein kleineres, spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Mandatsleiter(in) Compliance, Risk Management & Legal (80-100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
On behalf of our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 9,000 employees worldwide, we are seeking, starting immediately or by arrangement under a staff leasing arrangement and lasting until 31 July 2024 (as may be extended), a “Senior Manager / Associate Director, Health Economics Hematology (100%)”. The draft JD reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel area (with possibility of partial working from home)
Für unsere Klientin suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Compliance & Risk Management Officer (100%) mit starkem Fokus auf Trustee Dienstleistungen. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Für unsere Klientin, ein kleineres, spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Compliance & Risk Management Officer (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Für unsere Klientin, ein kleineres, spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Office Manager (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Für unsere Klientin, ein kleineres, spezialisiertes Dienstleistungsunternehmen mit Sitz im Zentrum von Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Senior Compliance Officer (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
On behalf of our client, a European retail group with a location in the Bad Ragaz area, Switzerland, we are seeking candidates for a newly established, immediately or by arrangement available position as Legal Counsel (80-100%). The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Bad Ragaz area, Switzerland (with possibility of working from home up to 2 days/week)
On behalf of our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 9,000 employees worldwide, we are seeking, starting immediately or by arrangement, an “Associate Director, Fleet Operations Management (100%)”. The draft JD reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel area (with possibility of partial working from home)
Für unsere Klientin, ein führendes, multinationales Industrieunternehmen mit Sitz im Grossraum Bern, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “(Senior) Legal Counsel, Bau & Immobilien (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bern (kein working from home möglich)
Im Auftrag unserer Klientin, eine international tätige, renommierte Wirtschaftskanzlei mit Deutschschweizer Standorten in Zürich und Zug, suchen wir zwecks Verstärkung per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Associate (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht angepasster Auszug aus der Stellenbeschreibung):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich und/oder Zug
On behalf of our client, a global institutional alternative asset management firm with a location in Zug, Switzerland, that specializes among others in litigation financing, we are seeking a Data & Integration Specialist. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities
Requirements
Place of work: Zug, Switzerland
On behalf of our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 9,000 employees worldwide, we are seeking, starting on 01 September 2023 (or as otherwise agreed) and for an expected term of 1 year a “Payroll Specialist (80-100%; Contractor)”. The draft JD reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel area (with possibility of working from home)
Für unsere Klientin, ein multinationales Industrieunternehmen mit einer Niederlassung im Grossraum Luzern, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Legal Counsel (80%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Luzern (working from home bis zu 50% möglich)
Für unsere Klientin, ein multinationales Industrieunternehmen mit Hauptsitz im Grossraum Zürich, suchen wir zwecks Besetzung einer neugeschaffenen Stelle per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Senior Legal Counsel (80-100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich (working from home bis zu 50% möglich)
Für unsere Klientin, ein multinationales Industrieunternehmen mit über 2’000 Mitarbeitenden und Hauptsitz im Grossraum Luzern, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Head of Legal (100%). Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Ihre Aufgaben
Ihre Kompetenzen
Arbeitsort: Grossraum Luzern
On behalf of our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 9,000 employees worldwide, we are seeking immediately or by arrangement and for an expected term until 31.12.2023 (as may be extended) an Administrative Assistant, Commercialization (100%; Contractor):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel area
On behalf of our client, a global institutional alternative asset management firm with a location in Zug, Switzerland, we are seeking immediately or by arrangement a General Counsel. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities
Requirements
Place of work: Zug, Switzerland
Im Auftrag eines Dienstleistungsunternehmens mit ca. 400 Mitarbeitenden und einem Standort im Grossraum Bad Ragaz/SG suchen wir zwecks Verstärkung des bestehenden Teams per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Legal Counsel (80-100%). Die Position wird wie folgt beschrieben (durch uns leicht angepasst):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bad Ragaz/SG (Präsenz im Büro: ca. 2 Tage/Woche)
Im Auftrag eines Dienstleistungsunternehmens mit ca. 400 Mitarbeitenden und einem Standort im Grossraum Bad Ragaz/SG suchen wir zwecks Verstärkung des bestehenden Teams per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Teamleiter(in) Legal (80-100%). Die Position wird wie folgt beschrieben (durch uns leicht angepasst):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bad Ragaz/SG (Präsenz im Büro: ca. 2 Tage/Woche)
Im Auftrag unserer Klientin – ein kleineres, multinationales Technologie- und Anlagenbau-Unternehmen mit Hauptsitz im Grossraum Wil/SG – suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “(Senior) Contracts Manager (80-100%)”. Die Position wird wie folgt beschrieben (mit geringfügigen Anpassungen von uns):
Aufgabengebiete
Anforderungen
Arbeitsort: Grossraum Wil/St. Gallen
Für unsere Klientin, ein multinationales Industrieunternehmen mit über 8’000 Mitarbeitenden und Hauptsitz im Kanton Aargau, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) (Senior) Legal Counsel (80-100%). Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Kanton Aargau (Arbeit von zu Hause aus bis zu 40% möglich)
On behalf of our client, a multinational financial institution with activities in the fields of wealth and asset management and a location in Basel, we are seeking immediately or by arrangement a “(Senior) Legal Counsel (100%)”. The draft job description reads as follows (with minor changes from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel
Im Auftrag eines Dienstleistungsunternehmens mit ca. 400 Mitarbeitenden und einem Standort im Grossraum Bad Ragaz/SG suchen wir als Ersatz für einen bisherigen Mitarbeitenden per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Data Warehouse Specialist (80-100%). Die Position wird wie folgt beschrieben (durch uns leicht angepasst):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bad Ragaz/SG (Präsenz im Büro: ca. 2 Tage/Woche)
Im Auftrag eines Dienstleistungsunternehmens mit ca. 400 Mitarbeitenden und einem Standort im Grossraum Bad Ragaz/SG suchen wir zwecks Verstärkung des bestehenden Teams per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Compliance Officer (80%). Die Position wird wie folgt beschrieben (durch uns leicht angepasst):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bad Ragaz/SG (Präsenz im Büro: ca. 2 Tage/Woche)
Im Auftrag unserer Klientin – eine gerichtsähnliche Behörde mit einem Standort im Grossraum Zürich/St. Gallen – suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung und für einen Zeitraum von 9-12 Monaten im Personalverleih (evtl. verlängerbar) eine Juristin oder einen Juristen bzw. eine Rechtsanwältin oder einen Rechtsanwalt als Juristischen Fachmitarbeitenden (80%). Die Vakanz wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich/St. Gallen
Für unsere Klientin – ein multinationaler, im Bereich Lebensmitteltechnik tätiger Konzern mit Hauptsitz im Grossraum Wil, St. Gallen – suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Elektrotechniker(in), einen Technischen Kaufmann bzw. eine technische Kauffrau oder einen Industriekaufmann bzw. eine Industriekauffrau als “Quotation Engineer Automation (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der JD):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich
For our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 8,000 employees worldwide, we are seeking immediately or by arrangement an “Associate Director, Privacy Counsel (100%)”:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel area
On behalf of our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 8,000 employees worldwide, we are seeking immediately or by arrangement and for a term of at least 12 months (as may be extended) an Administrative Assistant, Commercialization (100%; Contractor):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel area
For our client, a multinational industry group active in the fields of high-tech/IT and headquartered in the Lucerne area, we are seeking immediately or by arrangement a highly motivated (Senior) Legal Counsel (100%) to augment its existing team. This role represents a fantastic opportunity to join the group at an exciting time in its journey to build global business operations. Key to your success will be your ability to provide pragmatic and commercially relevant advice, guidance and solutions at all levels of the organization. Reporting to the Group General Counsel you will play a key role across the group, actively bringing to life the group’s vision, values and strategy, and driving the ongoing growth and transformation agenda. The draft job description reads as follows:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Lucerne area
For our client, a multinational food engineering group headquartered in the greater Zürich area, we are seeking, immediately or by arrangement, a ‘Process Engineer Insect Technology (80-100%)’. The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Greater Zürich area (Switzerland)
Im Auftrag unserer Klientin, ein Life Sciences Unternehmen mit einem Standort in Bern, suchen wir als Ersatz für den bisherigen Stelleninhaber per sofort oder nach Vereinbarung eine Datenschutzbeauftragte bzw. einen Datenschutzbeauftragten (80-100%). Die Stellenbeschreibung lautet wie folgt (mit leichten Änderungen von uns):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Bern
For our client, a multinational industry group with a focus on plant engineering and headquartered in the area Wil/St. Gallen, Switzerland, we are seeking immediately or by arrangement an experienced Commercial Contracts Manager (100%). The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Key responsibilities
Requirements
Place of work: Wil/St. Gallen area
On behalf of WeFi Technology Group, a multinational, growing fintech group focused on providing innovative Supply Chain Finance solutions to the Information Technology industry that is headquartered in Greenwood Village (CO, USA) and operating a regional headquarter in Zug, Switzerland, we are seeking, immediately or by arrangement, the (Senior) Legal Counsel (100%). The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zug, Switzerland
Im Auftrag der Valiant Bank AG – eine unabhängige, ausschliesslich in der Schweiz tätige, börsennotierte Retail- und KMU-Bank mit rund 1’000 Mitarbeitenden an 100 Deutsch- und Westschweizer Standorten und Hauptsitz in Bern – suchen wir per 01.08.2022 oder nach Vereinbarung den oder die Leiter(in) Legal & Compliance (80-100%). Die Position wird wie folgt beschrieben (mit leichten Änderungen von uns):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Bern
On behalf of AOC, the leading global manufacturer and supplier of unsaturated polyester and vinyl ester resins, gelcoats and specialty materials used for the composites industry headquartered in Collierville (TN, USA) and Schaffhausen (Switzerland), we are seeking as of 01.05.2022 or earlier a Paralegal 100% based in Schaffhausen (working from home possible for 2 days/week):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Schaffhausen, Switzerland
On behalf of our client, a smaller, multinational industry group (focus on energy) with a location in Zug, Switzerland, we are seeking, starting immediately or by arrangement, a Legal Counsel 70-100%. The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zug, Switzerland
Im Auftrag der Jungfraubahn Holding AG, einem börsennotierten Unternehmen mit Sitz in Interlaken, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Compliance Officer (60-100%). Die Position wird wie folgt beschrieben (durch uns leicht angepasst):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Interlaken
On behalf of our client, a smaller, European law firm with approx. 25 attorneys, economists and tax advisors that operates an office in the Zug/Switzerland area and specializes in advising multinational groups on corporate and tax law, we are seeking immediately or by arrangement an “Associate (100%)”. The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zug area
Im Auftrag unserer Klientin, einer international tätigen, renommierten Wirtschaftskanzlei mit einem Standort in Zürich, suchen wir zwecks Verstärkung per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) “Senior Associate, Life Sciences (100%)”. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht angepasster Auszug aus der Stellenbeschreibung):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Im Auftrag unserer Klientin, der Asset Management Association Switzerland, suchen wir zur Verstärkung der Rechtsabteilung per sofort oder nach Vereinbarung eine Juristin oder einen Juristen bzw. eine Rechtsanwältin oder einen Rechtsanwalt als Legal Counsel (80-100 %). Die Vakanz wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Basel oder Zürich, mit regelmässiger Präsenz an beiden Standorten
For our client, a multinational trading and services group with a location in the Zurich area, we are seeking, immediately or by arrangement, a Paralegal (100%). The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Your Responsibilities:
Your Qualifications:
Place of work: Zurich area
On behalf of our client, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 7,000 employees worldwide, we are seeking as of 01.01.2022 or by arrangement and for an expected term of 6 months an HR Manager/Junior HR Business Partner 100% (contractor):
Responsibilities:
Qualifications:
Place of work: Basel are (or work from home during COVID19 pandemic)
For our client, a multinational food engineering group headquartered in the greater Zürich area, we are seeking, immediately or by arrangement, a ‘Food Process Engineer & Membrane Technologist’. The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Greater Zürich area (Switzerland)
For our client, a multinational industry group headquartered in the Wil/St. Gallen, Switzerland, area (focus on plant engineering), we are looking for an experienced Commercial Contracts Manager. You are responsible for all commercial and legal matters during contract drafting, review and negotiation processes. You ensure contractual exposures and risks are properly managed and mitigated to the best outcome for both the company and partners. You directly report to the CFO working within the Finance & Administration team where you strengthen the existing team. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Key responsibilities:
Requirements:
Place of work: Wil/St. Gallen area
Für unsere Klientin, ein internationaler Versicherungskonzern mit weltweit über 60’000 Mitarbeitenden und einer Niederlassung im Grossraum Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Manager M&A. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich (alternativ andere Standorte in der Schweiz, sofern mind. 2-3 Tage/Woche Präsenz in Zürich)
Für unsere Klientin, ein multinationales Industrieunternehmen mit über 8’000 Mitarbeitenden und Hauptsitz im Kanton Aargau, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) (Senior) Legal Counsel. Die Vakanz wird wie folgt beschrieben (leicht bearbeitete Version der Job Description):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Kanton Aargau
Im Auftrag unserer Klientin, einem führenden Infrastruktur- und Energieunternehmen mit Sitz im Kanton Aargau, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine(n) Compliance Officer Stv. (80%) mit Fokus auf Datenschutzfragen. Die Position wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Kanton Aargau
For our customer, a multinational based in Switzerland in the Zurich area, we are seeking, immediately or by arrangement, the General Counsel. The draft job description reads as follows:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zurich area
Im Auftrag unserer Klientin, ein international tätiges Dienstleistungsunternehmen mit einer Niederlassung im Grossraum Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung einen Legal Counsel 100% (Contractor). Der Einsatz ist auf 4-6 Monate befristet, wobei die Umwandlung in eine permanente Stelle nicht ausgeschlossen ist. Die Position wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich bzw. Homeoffice (alternativ: andere Standorte in der Deutschschweiz)
Im Auftrag unserer Klientin, ein ausländischer, international tätiger Industriekonzern mit einer Niederlassung im Grossraum Zürich, suchen wir per 01.10.2021 oder nach Vereinbarung den General Counsel Schweiz (w/m):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich
For our customer Ameropa, we are seeking the ‘Legal & Compliance Manager (100%)’. Founded in 1948 and headquartered in Binningen/BL (Basel area), Ameropa is a Swiss, privately owned international agri-business group. Together with its affiliated companies and guided by its core values of entrepreneurship and integrity, it produces, originates and markets fertilisers and grains and is a key part of the global agricultural supply chain that helps to feed the world. Ameropa has regional offices on all five continents and invests globally in assets supporting its business activities.
Reporting to the Group General Counsel, you will manage the Group’s compliance program and promote a culture of ethics and compliance within the Group to ensure that it continues to conduct its business in accordance with all applicable laws and regulations, as well as high ethical and professional standards, whilst maintaining the Group’s commitment to entrepreneurship and enabling its continued growth in complex and sometimes economically/politically volatile environments. You will also provide pragmatic legal support on a wide range of corporate and commercial law matters, such as commercial contracts and negotiations, corporate governance and secretarial matters, disputes, and financing arrangements. A lawyer or legal counsel with a pragmatic, entrepreneurial, and collaborative mindset, you will have at least 5 years of post-qualified experience, including significant exposure to compliance and commercial/corporate law within an international commodity trading and/or agri-business group and a desire to take on significant responsibility. The draft job description includes the following:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Binningen/BL (Basel area)
On behalf of our customer, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 4,800 employees worldwide, we are seeking as of 01.03.2021 or by arrangement a HR Manager / Junior HRBP 80-100% (contractor):
Responsibilities:
Qualifications:
Place of work: Basel (or work from home)
For our customer, a multinational bank with a location in Zurich, we are seeking a Senior Lawyer (possibly Team Leader Legal). The draft job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zurich
For our customer, a multinational agri-business production and trading group headquartered in the Basel area, we are seeking the General Counsel.
Reporting to the Group CEO, you will take the group-wide lead on Legal & Compliance matters across all areas of the group’s global business operations, including commercial contracts, corporate/M&A legal and litigation matters, whilst overseeing compliance across the group. Key to your success will be your ability to provide pragmatic and commercially relevant advice, guidance and solutions at all levels of the organisation. Additionally, you will play a key leadership role across the group, actively bringing to life the group’s vision, values and strategy, and driving the ongoing growth and transformation agenda. The draft job description includes the following:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel or Lausanne area
Für unseren Kunden, ein führender, multinationaler Industriekonzern mit Sitz im Grossraum Bern, suchen wir auf den 01.10.2020 oder nach Vereinbarung als Ersatz des bisherigen Stelleninhabers den Legal Counsel (Industry) 100%:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bern
Für unseren Kunden, ein führender, multinationaler Industriekonzern mit Sitz im Grossraum Bern, suchen wir auf den 01.11.2020 oder nach Vereinbarung als Ersatz des bisherigen Stelleninhabers den Legal Counsel (Real Estate) 100%:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bern
Für unsere Kundin, ein führendes, dynamisches und stark wachsendes Beratungsunternehmen mit Sitz im Grossraum Zug, welches im Bereich Outsourcing von Versicherungslösungen tätig ist, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung Kandidatinnen und Kandidaten für die neugeschaffene Position Rechtskonsulent Arbeitsrecht (w/m). Die Position wird wie folgt beschrieben (von uns leicht abgeändert):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zug
Für unsere Kundin, ein regionales Spital (Klinik) mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir die dipl. Pflegeperson Stroke. Die Position wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich
Für unsere Kundin, ein regionales Spital (Klinik) mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir die Oberärztin bzw. den Oberarzt Angiologie (60%-100%). Die Position wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich
On behalf of our customer, a global biopharmaceutical company (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Basel area and currently more than 4,000 employees worldwide, we are seeking immediately or by arrangement a Medical Affairs Project Coordinator (contractor):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Work from home; Basel, Switzerland
For our customer, a multinational industry group active in the fields of high-tech/IT and headquartered in the Lucerne area, we are seeking immediately or by arrangement the General Counsel. The draft job description reads as follows:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Lucerne area
On behalf of our customer, a multinational industry group with a location in the Aarau area, we are seeking as of 1 August 2020 (or as otherwise agreed) a Paralegal:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Aarau area
Für unseren Kunden, ein multinationaler Industriekonzern mit Sitz in der Ostschweiz, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung einen SAP Business Intelligence Specialist. Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum St. Gallen
On behalf of AOC Aliancys, the leading global manufacturer and supplier of polyester and vinyl ester resins, gelcoats and specialty materials used for the composites industry headquartered in Collierville (TN, USA) and Schaffhausen (Switzerland), we are seeking as of 1 February 2020 (or as otherwise agreed) a Paralegal 100% based in Schaffhausen:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Schaffhausen
For our customer, a multinational, listed pharmaceutical group with a regional EMEA headoffice located in the Zurich area, we are seeking the Head Legal & Compliance. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zurich area
Für unseren Kunden, ein international tätiger Asset Manager mit Sitz in Zürich, suchen wir für den Zeitraum 09.2019 bis 04.2020 einen Legal Counsel 50% (w/m).
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Zürich
Für unseren Kunden, ein mittelgrosser, multinationaler Industriekonzern mit einem Standort im Grossraum Olten, suchen wir den Group Controller (w/m). Die Position wird wie folgt beschrieben (von uns leicht modifizierte JD):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Olten (alternativ: Luzern oder Zürich)
On behalf of AOC Aliancys, the leading global manufacturer and supplier of polyester and vinyl ester resins, gelcoats and specialty materials used for the composites industry headquartered in Collierville (TN, USA) and Schaffhausen (Switzerland), we are seeking as of 1 August 2019 (or as otherwise agreed) the Legal Counsel EMEA/Asia based in Schaffhausen:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Stettemerstrasse 28, 8207 Schaffhausen, Switzerland
For our client, a smaller, worldwide active Life Sciences start-up group (focus on hemato-oncology) with a location in Munich (or such other location as may be chosen by client), we are seeking candidates for the newly established position as „Medical Director Germany“:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Munich (or such other location as may be chosen by client)
On behalf of our client, a smaller, worldwide active Life Sciences start-up group (focus on hemato-oncology) with a location in Basel, we are seeking candidates for the newly established position as „Regional Medical Director“:
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel
Für unseren Kunden, ein führender, multinationaler Industriekonzern mit Sitz im Grossraum Bern, suchen wir auf den 1. Juli 2019 oder nach Vereinbarung als Ersatz des bisherigen Stelleninhabers einen Legal Counsel (100%) w/m:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Bern
Für unseren Kunden, ein kleineres Finanzdienstleistungsunternehmen mit zwei Standorten im Grossraum Zürich, suchen wir im Rahmen einer neugeschaffenen Stelle per sofort oder nach Vereinbarung einen Recovery Manager (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich
For our client, the Sight and Life Foundation (SAL), a humanitarian non-profit organization headquartered in the Basel/Switzerland area that delivers innovative solutions to eliminate all forms of worldwide malnutrition and improve the lives of the world’s most vulnerable population, we are seeking a Director Finance & Operations. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel/Switzerland area
Für unseren Kunden, ein kleineres Finanzdienstleistungsunternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir den Teamleiter Kundenbetreuung & Dienste (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Für unseren Kunden, ein kleineres Finanzdienstleistungsunternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir den Sachbearbeiter Kundenbetreuung & Dienste (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Für unseren Kunden, ein kleineres Finanzdienstleistungsunternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung den Leiter Dienste (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
For our customer, a multinational, listed industry group headquartered in the Lausanne area, we are seeking a General Counsel. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Lausanne area
Im Auftrag unserer Kundin, einer führenden, international tätigen Generalunternehmerin mit einer Niederlassung im Grossraum Bern, suchen wir den ‚Business Development Manager (w/m)’:
Aufgabengebiete:
• Führen der Business Development-Aktivitäten für Immobilienentwicklungen in der Region Bern, Freiburg und Solothurn
• Identifikation von attraktiven Standorten und/oder Nutzern für neue Immobilienentwicklungen
• Analyse des Marktes, Klärung der rechtlichen Situation und Erarbeiten einer Projektidee unter Berücksichtigung der wirtschaftlichen und marktspezifischen Aspekte
• Erarbeiten von Businessplänen für die Landsicherung, Suche nach möglichen Zusammenarbeitsmodellen mit Interessenten (Investoren und/oder Nutzern)
• Abschluss der Akquisition mittels geeigneter Verträge und Sicherung der Zukunft für die weitere Entwicklung
• Führen des Akquisitionsprozesses mit einem fachübergreifenden internen Team und den externen Projektpartnern bis zum Abschluss und zur Übergabe des Projekts mit Vision, Pflichtenheft und Budget an die nachfolgende Entwicklungsplanung
Anforderungen:
• Höhere Ausbildung als Architekt, Raumplaner oder Bauökonom; Zusatzkenntnisse im Real Estate Management
• Mind. 6 Jahre relevante Berufserfahrung
• Sehr gute Deutsch- und Englischkenntnisse; Französisch von Vorteil
• Fähigkeit und Wille, mit Enthusiasmus, Kompetenz, intelligenten und kreativen Lösungen sowie Erfolgswillen den Lebenszyklus von Immobilien als Entwickler, TU/GU zu begleiten, immer einen Schritt voraus zu sein und so nachhaltigen Mehrwert zu schaffen
• Gute Vernetzung im Grossraum Bern, Kenntnis des lokalen Immobilienmarktes sowie der wirtschaftlichen, politischen und raumplanerischen Zusammenhänge
• Ausgeprägte analytische und konzeptionelle Fähigkeiten
• Ausgezeichnete mündliche und schriftliche Kommunikationsfähigkeiten
• Aufgeschlossene, gewinnende Persönlichkeit mit unternehmerischem Denken und Handeln
Die AMAG Group AG ist mit den Marken VW, Audi, SEAT, ŠKODA und VW Nutzfahrzeuge das führende Automobilhandelsunternehmen der Schweiz. Für die Abteilung Legal & Compliance der AMAG suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung eine erfahrene und motivierte Persönlichkeit als Chief Compliance Officer (Arbeitsort Zürich, ab 4. Quartal 2019 in Cham).
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Was Ihnen die AMAG bietet:
For our customer, a multinational industry group headquartered in the Wil/SG (Switzerland) area, we are looking for an experienced Commercial Contracts Manager. You are responsible for all commercial and legal matters during contract drafting, review and negotiation processes. You ensure contractual exposures and risks are properly managed and mitigated to the best outcome for both the company and partners. You directly report to the CFO working within the Finance & Administration team where you strengthen the existing team. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Key responsibilities
• Under the guidance of the Marketing Director or other project leaders, manage and support negotiations with customers and suppliers with respect to commercially advantageous terms and conditions, incl. prices and payment plans
• Draft, review and negotiate all kinds of agreements, incl. Non-Disclosure, Purchasing, Work and Work Supply (incl. EPC [Engineering, Procurement, Construction]), Services, Agency and Collaboration Agreements
• Effective day-to-day management of contracts, including customer/supplier liaison and relationship management on contractual matters
• Ensure the identification of commercial and legal risk, develop and implement effective mitigation strategies and actions and report the risk and progress with mitigation strategies internally
• Perform claim management with customers and suppliers
• Coordinate and advise on sales quotation, technology process, operation implementation and Finance teams on all commercial aspects and ensuring contract terms and conditions continue to reflect company strategy and compliance with new laws and regulations
• Resolution of disputes and claims ensuring best outcome for the company
• Advise on contractual rights and obligations, incl. liability risks
• Conduct contract reviews, in collaboration with other departments
• Ensure compliance with contracting and approval processes
• Ownership of contract and document management including archiving, standard contracts (and templates), and library
• Ownership of non-disclosure data management and customer master data management
Requirements
• Bachelor in Business Law, Economics or Engineering (the latter two, with a focus on contract management) from a European university (or similar degree)
• At least 5 years’ experience in a similar role, ideally in industrial projects in the plant engineering industry or similar industries with international exposure
• Profound legal knowledge
• Technical understanding and commercial awareness
• Proficient in English and German (at least level B2)
• Very good negotiation and communication skills with cross-cultural competences, down-to-earth character, assertive with a diplomatic flair
• Efficient and pragmatic working style, proactive, goal-oriented and solution-driven (can do attitude), entrepreneurial approach
• Very good problem-solving skills, ability to consider complex interdependent aspects of problems
• Advanced knowledge of basic MS-Office applications
• Prepared to travel (approx. 15%)
• 90%-100% working time
• Work permit for Switzerland or EU citizenship would be a plus
Place of work: Wil/SG (Switzerland) area
For our client, the Sight and Life Foundation (SAL), a humanitarian non-profit organization headquartered in the Basel/Switzerland area that delivers innovative solutions to eliminate all forms of worldwide malnutrition and improve the lives of the world’s most vulnerable population, we are seeking a Global Lead, Consumer Insights. The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Basel/Switzerland area (or remote, but with regular physical presence in Basel)
Im Auftrag der Sika AG – einem erfolgreichen, global tätigen Konzern der Spezialitätenchemie für Bau und Industrie mit Sitz in Baar/ZG und weltweiter lokaler Präsenz in über 100 Ländern und mehr als 20’000 Mitarbeitenden – suchen wir zwecks Verstärkung der Konzernrechtsabteilung per sofort oder nach Vereinbarung einen Senior Legal Counsel (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgaben:
• Selbständige Unterstützung des Headoffices und der in- und ausländischen Konzerngesellschaften für die zugewiesenen Divisionen/Business Units bzw. Länder/Regionen in vorwiegend wirtschaftsrechtlichen Belangen (insb. Gesellschafts-, Vertrags-, Wettbewerbs-, Immaterialgüter-, Produkthaftpflicht-, IT-, Bau-, Arbeits- und Datenschutzrecht)
• Mitwirkung in, und Leitung von, interdisziplinären Projekten wie beispielsweise M&A Transaktionen
• Vertragsverhandlungen und Abschlüsse zusammen mit der Linie
• Ausarbeiten und Implementieren von Standard- und Musterverträgen, Weisungen und Richtlinien
• Begleitung von Rechtsstreitigkeiten
• Auswahl, Instruktion und Überwachung von externen Anwälten
• Koordination der Tätigkeiten mit der Compliance-Abteilung
• Beratung und Schulung der Linie in diversen Rechtsfragen
• Kontakt mit verschiedenen Kulturen und Rechtsordnungen
Anforderungen:
• Erfolgreich abgeschlossenes juristisches Studium sowie Anwaltspatent (Schweiz oder kontinentaleuropäisches Ausland)
• Zusatzausbildung im europäischen oder angloamerikanischen Recht
• Mind. 7 Jahre Berufserfahrung in einem internationalen Umfeld (Industrie oder renommierte Anwaltskanzlei, welche multinationale Industriekonzerne berät)
• Verhandlungs- und stilsichere Deutsch- und Englischkenntnisse; weitere Sprachkenntnisse wie Spanisch und/oder Französisch sind ein Plus
• Vertrauenswürdige, lösungsorientierte Persönlichkeit mit unternehmerischem Flair und Interesse für die vielfältigen Produkte des Konzerns
• Freude am juristischen Arbeiten gepaart mit unternehmerischem und innovativem Denken in einem internationalen Arbeitsumfeld
• Effiziente, pragmatische und genaue Arbeitsweise
• Freude, sich in ein professionelles, aber gleichzeitig unkompliziertes Team zu integrieren
• Bereitschaft zu regelmässiger Reisetätigkeit (ca. 20%)
Arbeitsort: Baar/ZG
For our customer, a listed, multinational Life Sciences start-up group with a location in the Zug area, we are immediately seeking a Paralegal (temporary for 9 months; as may be extended). The job description reads as follows (with minor adjustments from us):
Responsibilities:
Requirements:
Place of work: Zug area
On behalf of our customer, a multinational industry group with registered offices in the Eastern part of Switzerland, we are seeking a Managing Director Feed Technology Schools. The draft JD reads as follows (with adjustments from us):
Responsibilities:
Qualifications:
Place of work: Eastern part of Switzerland
Im Auftrag unserer Kundin, einem führenden Energiedienstleistungskonzern mit einem Hauptsitz im Grossraum Zürich, suchen wir per 01.01.2019 oder nach Vereinbarung einen Legal Counsel Infrastruktur (100%).
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Arbeitsort: Grossraum Zürich
Für unsere Kundin, ein ausländischer, international tätiger Baukonzern mit einer Niederlassung im Grossraum Zürich, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung den Leiter Recht Schweiz (w/m):
Aufgabengebiete
Anforderungen
Arbeitsort: Grossraum Zürich
For our customer, an multinational industry group with a location in Zug, Switzerland, we are seeking a Head Legal & Compliance BU (CIS countries):
Responsibilities
Requirements
Place of work: Zug
For our customer, an international single family office and consulting firm that was recently established in the center of Lucerne, we are seeking a Head Legal & Compliance:
Responsibilities
Requirements
Place of work: Lucerne
Im Auftrag unserer Kundin, ein multinationaler, börsennotierter Industriekonzern mit Sitz im Grossraum Bern/Westschweiz, suchen wir den Legal Counsel (Real Estate) 100% (w/m):
Aufgabengebiete:
• Beratung und Unterstützung der in- und ausländischen Konzerngesellschaften im Bereich Bau- und Immobilienrecht, insb. Überprüfung und Verhandlung von Mietverträgen für Geschäftsräumlichkeiten auf internationaler Ebene inkl. Vertragsmanagement
• Bau- und Immobilienrecht, juristische Betreuung von Bauprojekten und Immobiliengeschäften in der Schweiz sowie umfassende Unterstützung der Immobilienverwaltung der Konzerngesellschaften
• Prüfung, Ausarbeitung und Verhandlung von Verträgen in Englisch und Französisch sowie teilweise in Deutsch
• Aufbereitung rechtlicher Sachverhalte und Erarbeitung von Lösungsvorschlägen unter Berücksichtigung der wirtschaftlichen und rechtlichen Folgen
• Aktive Betreuung eines gruppenweiten Netzwerks von Fachspezialisten und Ansprechpersonen im Bereich Miet-, Bau- und Immobilienrecht
• Instruktion und Zusammenarbeit mit externen Anwälten im In- und Ausland, Führen von Gerichts- und Schiedsverfahren
Anforderungen:
• Abgeschlossenes juristisches Universitätsstudium in der Schweiz (lic. iur./Master of Law) oder alternativ juristische Ausbildung im Ausland mit mehrjähriger Arbeitserfahrung in der Schweiz
• Anwaltspatent und/oder andere juristische Weiterbildungen sind von Vorteil
• Ausgezeichnete Englisch- und Französischkenntnisse in Wort und Schrift; sehr gute Deutschkenntnisse
• Mind. 2 Jahre Berufserfahrung, vorzugsweise in einem international tätigen Unternehmen im Industriesektor oder in einer international tätigen Wirtschaftskanzlei
• Ausgewiesene Kenntnisse in den Bereichen Bau- und Immobilienrecht inkl. Mietvertragsrecht sowie internationale Verträge
• Durchsetzungsfähigkeit und Verhandlungsgeschick
• Selbständige und teamorientierte Arbeitsweise, Verantwortungsbewusstsein und Loyalität; Flexibilität und Dienstleistungsbereitschaft
• Freude an der übergreifenden Koordination der Aktivitäten im Zuständigkeitsbereich
Arbeitsort: Grossraum Bern/Westschweiz
Im Auftrag unserer Kundin, ein multinationaler, börsennotierter Industriekonzern mit Sitz im Grossraum Bern/Westschweiz, suchen wir den Paralegal / Legal Counsel Marken- und Modellrecht (w/m):
Aufgabengebiete:
• Berichterstattung an den Head of Trademarks
• Verwaltung verschiedener Marken- und Designportfolios (Hinterlegung, Erfassung, Überwachung, Verteidigung, Erneuerung)
• Durchführung spezifischer Markenrecherchen
• Bearbeitung von juristischen Fragestellungen und Ausarbeiten von Anmeldungen, Memos, Verträgen usw. im Bereich des Marken- und Modellrechts
• Kontakt mit externen Beratern und Behörden
• Mitwirkung in Projekten
• Durchführung von internen Schulungen
Anforderungen:
• Abschluss als Paralegal, Bachelor of Law (BLaw) oder Master of Law (MLaw)
• Mind. 3 Jahre Berufserfahrung im Bereich Marken- und Modellrecht bzw. Intellectual Property Rights in einem internationalen Umfeld
• Muttersprache Deutsch oder Französisch (mit sehr guten Kenntnissen der anderen Sprache); sehr gute Englischkenntnisse
• Präzise, proaktive, selbständige und dienstleistungsorientierte Arbeitsweise
• Engagierte, dynamische Persönlichkeit
Arbeitsort: Grossraum Bern/Westschweiz
For our customer, a multinational Life Sciences group with a location in the Zurich area, we are looking for a Health Economics Modeller.
Responsibilities:
• Develop HE model strategy for some key brands and compounds in development of the group
• Coordinate with Global Outcomes Research and Global Market Access Teams for development of cost/value drivers, epidemiology, efficacy, and other information needed to populate models
• Manage consultants’ developing models, check results with a thorough quality control and submit/present to payers in countries, in order to support the Market Access strategy of main brands
• In a varied role, use the opportunity to work closely with Global Market Access, Global Product Teams, Regional & Local Pricing Teams, Business Development and Business Intelligence
• Develop early assessments of the economic viability of a product, using a variety of methods and techniques
• Critically appraise clinical evidence for Value Proposition and HE modelling as well as HE model structure, inputs parameters, sensitivity analyses
• Manage the development of complementary evidence with meta-analyses, network-meta-analyses and RWD studies
• Manage collection of cost data at different stages of the product developments to support HE models development
• Develop HE models for launch and post-launch activites in collaboration with the Market Access team
Requirements:
• Master or PhD in statistics, biostatistics, mathematics or econometrics
• 5 to 10 years experiences in HE&OR modelling and preferably in meta-analyses and network meta-analyses (CEA, CUA, BIM, HTA submissions, network meta-analysis, Kaplan-Meyer analysis, etc., including program development and users guides)
• Experience in performing statistical/mathematical modelling using techniques such as decision tree analysis, Markov Modelling, Discrete event simulations
• Experience from either HE&OR consultancy or the pharmaceutical industry
• Experience in developing HEOR strategy to support value proposition development for innovative medical products
• Understanding of global payer environment, including coverage and reimbursement, pricing and contracting, formulary management and health technology assessment
• Fluent in English
• Proficiency with software, including very strong MS Excel skills
• Excellent project management skills
• Strong analytical skills and ability to think critically, challenge conclusions and underlying assumptions
• Good business sense and maturity to challenge input
• Capability to learn, adapt and apply available and new systems and tools to improve the quality of processes and output
• Demonstrated ability to successfully succeed in a highly matrixed environment, including interpersonal skills to foster collaboration
For our customer, a leading multinational industry group headquartered in the Fribourg area (French part of Switzerland), we are seeking a Patent Attorney:
Responsibilities:
• Effectively advise all divisions and business units regarding the development and implementation of IP strategies
• Preparation and prosecution of high quality patent applications
• Providing patentability, invalidity, and non-infringement opinions
• Appealing to adverse decisions from government patent offices
• Conducting patent searches
• Filing and conducting patent opposition proceedings in the assigned region’s governmental patent offices
• Coverage of all aspects of patents during their entire lifecycle (not only drafting of applications and prosecution work)
• Supporting the regional headoffice managers in conducting patent clearance and assertion tasks affecting the assigned region, and in analyzing third party infringement allegations and assertions affecting business operations in the assigned region
• Effectively maintain and expand the relevant global patent portfolio
• Effectively advise the regional headoffice on IP matters in Licensing, Marketing, M&A, Litigation and other projects and transactions
• Performing other duties and ad hoc projects, as assigned
Requirements:
• University degree, preferably in a technical field such as, e.g. Mechanical Engineering, Electrical Engineering (Electrotechnology) or micro technical field
• European Qualifying Examination (EQE; European Patent Attorney); other IPR related qualifications would be a plus
• At least 6 years of relevant working experience; experience in an international technology environment would be plus
• Demonstrated understanding and command of patent laws and regulations, processes and procedures, including Patent Office practices and procedures, and Patent Cooperation Treaty rules and practices
• Fluency in English and French (spoken and written); German and/or other major languages would be a plus
• Logically minded and used to strategic thinking, with excellent problem-solving skills, high degree of analysis, judgment and decisiveness
• Strong interpersonal skills, sense for urgency and priorities, ability to work both independently and as member of a team
• Willingness to occasionally travel worldwide
Place of work: Fribourg
Für unsere Kundin, eine führende, international tätige Generalunternehmerin mit einer Niederlassung im Grossraum Bern, suchen wir den Projektleiter Grossüberbauungen (w/m).
Aufgabengebiete:
• Leitung eines grösseren, komplexen und spannenden Bauprojekts im Berner Oberland
• Verantwortung für die Qualitäts-, Termin- und Kostenkontrolle des gesamten Objektes
• Führen des Projektteams inkl. externen Planern, Fachspezialisten und Unternehmern
• Kompetenter und professioneller Ansprechpartner für Bauherren und Geschäftspartner
Anforderungen:
• Ausbildung als Architekt FH/HTL bzw. Hochbautechniker HF/TS mit Zusatzausbildung
• Ausgezeichnete Deutschkenntnisse; weitere Sprachen wie Englisch oder Französisch von Vorteil
• Mehrjährige, fundierte (Projektmanagement-)Erfahrung in der Ausführung von grösseren Hochbauten
• Kenntnisse in finanztechnischen und administrativen Belangen
• Ausgewiesene Führungserfahrung
• Versierte, motivierte, teamfähige und belastbare Persönlichkeit mit gesundem Ehrgeiz und Freude an einem pulsierenden, dynamischen Umfeld
• Gute Vernetzung und Kenntnisse der örtlichen Verhältnisse im Berner Oberland wären von Vorteil
Arbeitsort: Bern
Für unseren Kunden, ein führender, international tätiger Industriekonzern mit Sitz im Grossraum Bern, suchen wir auf den 1. Februar 2018 oder nach Vereinbarung den Legal Counsel Industry (w/m):
Aufgabengebiete:
• Innerhalb eines Teams von ca. 10 Juristinnen und Juristen berichten Sie an den General Counsel Industry
• Fachverantwortung für alle rechtlichen Belange der zugewiesenen Divisionen/Business Units bzw. Länder/Regionen (HQ und lokale Gesellschaften)
• Rechtliche Beratung des Executive Committees sowie der zentralen und lokalen Linien- und Fachabteilungen (R&D, Procurement/SCM, Manufacturing, Marketing/Sales, M&A, Finance/Tax, HR, FM, IT)
• Ausarbeiten, Überprüfen und Verhandeln von Verträgen und anderen rechtlich relevanten Dokumenten (inkl. Muster- und Standardverträge)
• Ausarbeiten, Prüfen und Implementieren von Codes of Conduct, Policies, Guidelines, Prozessen, Best Practices und Empfehlungen
• Rechtliche Betreuung von gerichtlichen und aussergerichtlichen Streitfällen und Prozessen
• Verfassen von Rechtsschriften, Abklärungen und Stellungnahmen zu Rechtsfragen
• Instruktion von externen Anwälten und Notaren
• Kontakt und Korrespondenz mit Behörden, Ämtern und Verbänden
• Mitarbeit in Projektgruppen
• Durchführung von internen Schulungen
Anforderungen:
• Abgeschlossenes Schweizer Universitätsstudium (lic. iur./ Master of Law), vorzugsweise ergänzt mit einem Anwaltspatent und/oder Nachdiplomstudium (beispielsweise LL.M.)
• Mindestens 4 Jahre Berufserfahrung als Unternehmensjurist in einem multinationalen Konzern oder als Anwalt in einer internationalen Wirtschaftskanzlei
• Ausgewiesene Kenntnisse des nationalen und internationalen Wirtschaftsrechts (insbesondere Wettbewerbsrechts)
• Fliessende Englischkenntnisse (mind. Niveau C1) sowie gute Deutsch-, Französisch- und Italienischkenntnisse (jeweils mind. Niveau B2 wünschenswert)
• Hohe Belastbarkeit und Flexibilität; unternehmerisches Denken und Flair für betriebswirtschaftliche Zusammenhänge
• Fachlich einwandfreie, effiziente und lösungsorientierte Arbeitsweise
• Sozialkompetente Persönlichkeit mit überzeugendem Auftreten, stilsicherer Ausdrucksweise und Verhandlungsgeschick
Für unseren Kunden, ein kleineres Finanzdienstleistungsunternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir den Leiter Marketing & Verkauf (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
• Erstellen und Umsetzen des Marketing- und Verkaufskonzeptes
• Pflege und Ausbau des bestehenden Kundennetzes
• Akquisition von Neukunden
• Koordination mit internen und externen Stellen bei der kundenspezifischen Ausgestaltung und Anpassung der Finanzdienstleistungsprodukte
• Marktgerechte und innovative Weiter- und Neuentwicklung von Finanzdienstleistungsprodukten
Anforderungen:
• Ökonom FH (oder andere relevante Ausbildung), mit Zusatzausbildung in Verkauf bzw. Vertrieb
• Ausgewiesene Berufserfahrung im Finanzdienstleistungsbereich
• Muttersprache Deutsch, gute Kenntnisse in Französisch und Englisch
• Hohes Mass an Selbständigkeit und Eigeninitiative, vor allem im Umgang mit potentiellen und bestehenden Kunden
• Hohe Entscheidungskompetenz, Zielorientierung und Abschlusssicherheit
• Ausgeprägte Fähigkeit im Erkennen und Beschreiben von Kundenbedürfnissen sowie im Entwickeln entsprechender Lösungen; hoher Markt- und Kundenbezug
• Dienstleistungsorientierte Persönlichkeit
• Gute Kommunikations- und Präsentationsfähigkeiten
• Ausgeprägte Kontaktstärke und Networking Skills
• Durchsetzungsvermögen, Umsetzungsstärke und Ergebnisorientierung
• Belastbarkeit
Für unsere Kundin, eine eidgenössische Behörde mit Sitz im Grossraum Bern, suchen wir den Leiter Aktuariat & Solvency 80-100% (w/m). Die Stelle wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
• Verantwortung für die Genehmigung von Versicherungsprämien sowie die Prüfung der Solvency-Tests der Versicherer
• Führung eines Teams von ca. 9 Mitarbeitenden
• Ausarbeiten von Entscheidungsgrundlagen zuhanden Exekutive und Legislative
• Organisieren und Durchführen der Prämiengenehmigung der Versicherer
• Planen, Durchführen, Analysieren und Weiterentwickeln der Solvency-Tests der Versicherer
• Analysieren und Weiterentwickeln des Risikoausgleichs zwischen den Versicherern
Anforderungen:
• MSc in Mathematik/Physik (oder anderer naturwissenschaftlichen Fachrichtung)
• Mehrjährige Berufserfahrung in einem aktuariellen Bereich
• Sehr gute Deutschkenntnisse sowie gute Französisch- und/oder Italienischkenntnisse
• Überzeugende Führungspersönlichkeit
• Flexibilität und hohe Motivation
• Ausgezeichnete mündliche und schriftliche Kommunikations-, Präsentations- und Verhandlungsfähigkeiten
• Rasche Auffassungsgabe
Für unsere Kundin, eine renommierte, hauptsächlich im Wirtschaftsrecht tätige Anwaltskanzlei mit Sitz in Zug, suchen wir einen Partner Tax (w/m):
Aufgabengebiete:
• Führen des Fachbereichs „Steuerberatung“ der Kanzlei; Führen eines Teams von 2 (Senior) Associates
• Ausbau der Marktpräsenz des Tax Teams, wobei eigene Akzente gesetzt werden können und sollen
• Akquisition und Bearbeitung von Mandaten im Bereich des nationalen und internationalen Steuerrechts
• Laufende Beobachtung der Entwicklungen in Gesetzgebung und Rechtsprechung sowie der regulatorischen Anforderungen
• Verfassen von Abklärungen, Stellungnahmen, etc. zu Rechtsfragen; hauptsächlich aus dem Gebiet des Steuerrechts
• Auswahl, Instruktion und Überwachung von Korrespondenzanwälten
• Kontakt mit nationalen und internationalen Behörden, (Branchen-)Verbänden und anderen Organisationen
Anforderungen:
• Unternehmerpersönlichkeit mit dem Willen, die Zukunft der Kanzlei (mit) zu gestalten
• Betriebswirtschaftliche und/oder juristische Ausbildung (in letzterem Fall vorzugsweise mit Anwaltspatent); zwingend ergänzt mit einem Abschluss als eidg. dipl. Steuerexperte
• Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung als Steuerberater, Unternehmensjurist und/oder als Anwalt in einer Wirtschaftskanzlei
• Ausgewiesene eigene Mandatsbasis, vorzugsweise mit steuerrechtlicher Ausrichtung
• Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse; weitere Sprachen wie Französisch von Vorteil
• Wohnsitznahme im Grossraum Zürich/Zug/Luzern
For our customer, a leading multinational Life Sciences group headquartered in the Basel area, we are seeking a Director, Global HR Business Partner:
Responsibilities:
• Within a globally active division of the group, be part of a team of 5-7 global HR Business Partners and report to the VP Human Resources
• Develop and deliver effective people-related strategies for the assigned global business unit(s) and/or corporate function(s) („Business Area“). Integrate HR best-practices as appropriate and leverage HR metrics that drive action
• Provide strategic HR advice to senior management as well as business relevant HR analysis to support decision making that enables accelerated business growth. Ensure that highest ethical standards are maintained
• Act as key partner to the Business Area, contribute to the business strategy and ensure business support. Jointly with the senior leadership team, prepare the strategic plan to enable growth
• Act as trusted business partner and be comfortable influencing, challenging, and gaining buy-in of executives on core HR people strategies that support the business in achieving its objectives
• Define an HR plan with clear objectives and ensure alignment across the Business Area with group functions
• Measure the effectiveness of HR actions and how these drive employee engagements within the Business Area. Inform senior management thereof and cascade down. Facilitate coaching of individual senior managers when needed
• Lead projects within the business and HR that drive innovation, process improvements, and efficiencies within the group. Go beyond to ensure that the group is the place to go, stay, and grow
• Partner with the business to develop an effective organizational structure that continues to drive cultural change. Develop and implement organizational, leadership, and capability development for the Business Area
• Operate effectively within the matrix organization. Leverage lean/six sigma related tools to help teams improve productivity. Understand individual and team dynamics to help improve engagement where needed
Requirements:
• MSc/BSc in Psychology or other HR related field; complemented with a post graduate degree in HR or Business Administration (e.g., MBA)
• Extensive HR experience across multiple areas of specialization and increasing levels of responsibility, gained at a pharmaceutical, biotech, and/or CDMO group with in-house manufacturing activities
• Fluency in English. Proficiency in other global languages like Spanish, French and/or German would be a plus
• Strong understanding of the pharmaceutical/biotech industry from drug discovery and development to manufacturing and commercialization, including regulatory and quality requirements
• Proven track record in leading global teams and advising customers across multiple territories, jurisdictions and cultures, and highly matrixed organizations
• Strong experience in delivering impactful solutions to complex business problems in a dynamic, fast-paced, and changing environment. Proven ability to drive actions to resolution
• Extensive experience in coaching, leadership development, and succession planning with demonstrated success in building talent pools and leadership pipelines
• Proven ability to foster relationships at all levels across an organization
• Ability to leverage lean/six sigma related tools to help teams improve productivity
• Ability to influence and build followership without direct control
• Highly organized, structured and efficient working style; ability to manage a high workload with conflicting priorities in a challenging environment
• Strong results and action orientation
• Excellent communication, presentation and negotiation skills
• High integrity and loyalty; ability to effectively manage confidential information
• Willingness to travel (up to 20%)
Für unseren Kunden, ein führender, international tätiger Versicherungskonzern mit einer Schweizer Niederlassung im Grossraum Zürich, suchen wir den Regional Legal Counsel Switzerland/Liechtenstein:
Aufgabengebiete:
• Rechtliche Beratung der Mitglieder der Geschäftsleitung sowie aller Linien- und Fachstellen im Gebiet Schweiz/Liechtenstein
• Fachverantwortung für alle rechtlichen Fragen, insbesondere in den Bereichen Gesellschafts-, Vertrags-, Versicherungs-, Finanzmarkt-, Steuer-, Arbeits-, Datenschutz-, Immaterialgüter-, Strafrecht sowie Compliance
• Erstellen, Überprüfen und Aushandeln von Verträgen und anderen rechtlich relevanten Dokumenten
• Rechtliche Überprüfung von Versicherungs- und Anlageprodukten des Konzerns (insb. Lebensversicherungen, Kranken-/Unfallversicherungen)
• Rechtliche Betreuung von Kooperationen, Joint Ventures und M&A-Projekten
• Laufende Beobachtung der regulatorischen Anforderungen und von Entwicklungen in Gesetzgebung und Rechtsprechung; Unterstützung bei der internen Umsetzung
• Rechtliche Betreuung von gerichtlichen und aussergerichtlichen Streitfällen und Prozessen
• Verfassen von Rechtsschriften, Abklärungen und Stellungnahmen zu Rechtsfragen
• Auswahl, Instruktion und Überwachung von externen Anwälten
• Kontakt mit nationalen und internationalen Behörden, (Branchen-)Verbänden und anderen Organisationen
• Leitung von, und Mitwirkung in, Projekten
• Durchführung von internen Schulungen
Anforderungen:
• Europäischer Abschluss in Recht (lic. iur./MLaw o.ä.); Anwaltspatent von Vorteil
• Mindestens 5 Jahre Berufserfahrung in der Schweiz, davon mindestens 3 Jahre als Unternehmensjurist in einem Versicherungskonzern oder als Anwalt in einer auf Versicherungsrecht spezialisierten Wirtschaftskanzlei
• Ausgewiesene Kenntnisse des Schweizer Versicherungsrechts, insbesondere im Bereich der Erstversicherungen (Einzel- und Kollektivleben, UVG/KTG)
• Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse; Französisch und/oder weitere Sprachen von Vorteil
• Hohe Belastbarkeit und Flexibilität; unternehmerisches Denken und Flair für betriebswirtschaftliche Zusammenhänge
• Fachlich einwandfreie, effiziente und lösungsorientierte Arbeitsweise
• Sozialkompetente Persönlichkeit mit überzeugendem Auftreten, stilsicherer Ausdrucksweise und Verhandlungsgeschick
For our customer, a smaller start-up Life Sciences group headquartered in the Zug area, we are seeking a VP Chemistry, Manufacturing & Controls:
Responsibilities:
• Reporting to the CEO
• Manage the entire CMC department and all its activities, including the outsourcing of R&D, formulation and analytical services, and contract manufacturing of commercial drug products (mainly relating to small molecules tablets)
• Provide leadership and support with cross-functional interactions across the entire R&D, commercial and G&A organization
• Establish, lead, coordinate and support projects for the development and manufacturing of drug products
• Ensure that CMC projects comply at all times with quality, timeline and budget; timely address and escalate issues and concerns as may be needed
• Assist in developing documents and maintaining compliance consistent with GLP and cGMP standards throughout all (pre-)clinical stages up to regulatory submissions
• Manage the implementation of the overall CMC strategy for all drug products from (early) development to commercial manufacturing
• Manage the development, transfer, automation and qualification of manufacturing processes for the group’s development and commercial products
• Manage the sourcing, management and distribution of manufacturing equipment, APIs, excipients and pharmaceutical packaging
• Manage the handling and distribution of regulated drug product supplies to internal and external partners
• Manage SOPs, IQO Protocols/Reports, BPRs and Specifications for Pharmaceutical Development and Manufacturing activities
• Analyze and summarize complex data sets, including the use of appropriate statistical tools for the identification of CPPs and CQAs, development of drug product specifications and shelf-life estimates for drug product formulations
• Develop and maintain an in-depth knowledge of drug product manufacturing and development technology; and the associated regulatory requirements
• Perform such other tasks as may be assigned from time to time
Requirements:
• MSc in chemistry, pharmaceutical sciences or related field, ideally complemented with an MBA (or similar business degree)
• Fluency in English; German, French and/or Spanish working knowledge would be a plus
• At least 12 years of industry experience with increasing responsibilities in pharmaceutical R&D and manufacturing (mainly relating to small molecules tablets)
• Extensive experience with development and optimization of manufacturing processes and oversight of manufacturing campaigns for supplies ranging from GLP toxicology supplies to cGMP Phase 3 clinical trial material
• Strong understanding of all regulatory requirements relating to pharmaceutical R&D, manufacturing and commercialisation
• Extensive experience in management of pharmaceutical process development and drug product manufacturing
• Experience with both aseptically produced and terminally sterilized drug products would be a plus
• Proven track record in leadership experience (up to executive director level)
• Excellent interpersonal verbal, written and presentation skills in communications with internal and external customers
• Highly organized, structured and efficient working style; ability to manage a high workload with conflicting priorities in a challenging environment
• High integrity and loyalty; ability to effectively manage confidential information
• Willingness to travel up to 20%
For our customer, a leading multinational Life Sciences group headquartered in the Basel area, we are seeking a Head of Project Office/Chief of Staff:
Responsibilities:
• Reporting to the Head of Division and being a member of the divisional Leadership Team, act as supervisor and coordinator of the Division’s strategic projects
• Identify and analyse (confidential) issues and risks that might impact the Division’s objectives, and provide guidance
• Proactively influence, support and implement strategic decisions of the Division and translate the Division’s strategy into operational plans
• Provide thought leadership and act as an internal consultant
• Lead the communication regarding the Division’s initiatives; develop a communication plan to ensure the Division’s agenda and initiatives are understood, reinforced and visible throughout the network
• Facilitate decision making and execution related to the Division’s growth strategy and transformation
• Drive the agenda of the divisional Leadership Team meetings, providing organizational and professional support to leadership in preparation for and during such meetings
• Prepare and review all documents of the Leadership Team that are required in connection with the Division’s Business Strategy (5 years’ and 10 years’ plan)
• Develop an in-depth understanding of the multiple BUs and business models within the Division
• Perform such other tasks as may be assigned from time to time
Requirements:
• Masters degree in business or science, complemented with an MBA
• Experience in P&L responsibility and project management gained at an international pharmaceutical or biotech group as well as a renowned consulting firm
• Fluency in English; German and/or French working knowledge would be a plus
• Proven track record in providing guidance to executive teams, working with executives and managing multiple complex projects
• Experience in gathering, analyzing and understanding divergent ambiguous data; ability to formulate hypothesis and translate into actionable plans
• Understanding of issues and trends within the pharmaceutical and biotech industries
• Highly organized, structured and efficient working style; ability to manage a high workload with conflicting priorities in a challenging environment
• Strong results and action orientation
• Ability to influence and build followership without direct control
• Excellent negotiation, communication and presentation skills
• Strong strategic and financial analysis skills
• Highly motivated to develop career
• High integrity and loyalty; ability to effectively manage confidential information
• Willingness to travel (up to 30%)
Place of work: Basel
For our customer, a smaller Life Sciences company with a location in the Basel area, we are seeking a Marketing & Sales Manager Diagnostics:
Responsibilities:
• Report to the Head of Marketing and R&D
• Maintain and grow existing accounts by presenting new solutions and services
• Set targets for sales and provide support in order to continually improve the relationship with existing and new customers
• Systematically and regularly approach target customers in the relevant geographic areas to grow the business
• Analyze sales, customer, market and competitive data
• Evaluate market potential and support new product launches
• Drive with flexibility & execution the defined marketing strategy and tactics
• Execute pricing strategy, launch assumptions, positioning and training plan for major product launches
Requirements:
• MSc in (bio)chemistry, biology, medicine or a related field; ideally supplemented with an MBA (or other business degree)
• At least 4 years experience in marketing & sales in a Life Sciences environment, preferably within Diagnostics or Medical Devices
• Fluency in English and good German knowledge (at least level B2) is a must; other major European languages would be a plus
• Strong industry experience, knowledge of marketing & sales trends and a good network in Life Sciences
• Proven track record in marketing & sales; strong motivation to achieve ambitious goals
• Strong communication, negotiation and presentation skills
• Ability to influence and establish successful working relationships with both customers and internal cross-functional teams
• Ability to perform complex assignments requiring independent decision making
• Excellent organizational skills and attention to detail
Workplace: Basel
Im Auftrag unserer Kundin, ein im Bereich der Projektierung, Realisierung und des Betriebes von Seniorenresidenzen und ähnlichen Projekten tätiges Unternehmen mit einer Niederlassung im Grossraum Zürich, suchen wir den Projektleiter Seniorenresidenzen (w/m):
Aufgabengebiete:
• Übernahme der Gesamtverantwortung für die Realisierung von einzelnen, interdisziplinären Projekten in technischer und kommerzieller Hinsicht von der Projektentwicklung bis zur Betriebseröffnung
• Übernahme von Projekten vom Geschäftsbereich Beratungen und Übergabe derselben an den Geschäftsbereich Betrieb; Koordination aller Tätigkeiten mit diesen beiden Geschäftsbereichen
• Konsequente Umsetzung der Projekt-Vorgaben hinsichtlich Ausführung, Qualität und Kosten; Initiierung und Koordination von eventuell erforderlichen Massnahmen
• Enge Zusammenarbeit mit Kunden (Bauherren), Lieferanten und Behörden sowie anderen internen und externen Fachstellen
• Unterstützung des Bereichsleiters Beratungen bei Akquisitionen
• Evtl. zusätzlich Leitung des Geschäftsbereichs Projektierung sowie des Standorts Zürich: Gesamtverantwortung für alle Projekte, inkl. P&L-Verantwortung; Führen aller Projektleiter des Bereichs; Budgetierung; Know-how Management des Bereichs; Projekt-Reporting in der GL; Umsetzen von GL-Beschlüssen
Anforderungen:
• Abschluss als Architekt, Bauingenieur, Bauleiter (oder ähnliche Qualifikation)
• Mind. 7 Jahre Bauerfahrung in der Schweiz; ausgewiesene Kenntnisse der Schweizer Vorschriften im Hochbau (Bautechnik, SIA, BKP, NPK)
• Fliessende Deutschkenntnisse; Französisch-, Englisch- und/oder weitere Sprachkenntnisse von Vorteil
• Ausgewiesene Führungserfahrung
• Geschick im Umfang mit Kunden (Bauherren), Lieferanten und Behörden
• Ausgezeichnete schriftliche und mündliche Kommunikationsfähigkeiten
• Hohe Selbständigkeit und Teamfähigkeit
• Sehr gutes Verhandlungsgeschick und hohe Durchsetzungsfähigkeit
• Gut organisierte, effiziente Arbeitsweise sowie hohe Flexibilität
• Unternehmerisches Denken und ergebnisorientiertes, pragmatisches Vorgehen
• Ausgeprägtes Verantwortungs- und Pflichtbewusstsein
• Bereitschaft zu Reisen und Aufenthalten an Projektstandorten
Arbeitsort: Zürich
On behalf of our customer, a smaller pharmaceutical start-up group with a regional headquarter located in the Zug/Switzerland area, we are seeking the Head of Manufacturing (f/m):
Responsibilities:
• Report to the VP Chemistry Manufacturing & Control
• Ensure uninterrupted supply of API, intermediates and finished products
• Collaborate with CMOs, as well as internal and external stakeholders, regarding supply planning, forecasts and logistics
• Optimize contract value and deliver ongoing cost saving and other value benefits
• Plan, coordinate and monitor all operations to meet annual objectives
• Measure supplier performance and provide strategies for continuous improvement and cost savings
• Direct, manage and implement activities related to forecasting, production planning, purchasing, shipping, distribution and warehouse logistics
• Lead strategy in determining solutions to complex supply issues
• Implement packaging serialization procedures to ensure compliance with laws, regulations and internal processes
• Review production plans against forecast and schedules activities with CMOs
• Develop, implement, audit and maintain policies and procedures to ensure full availability of manufacturing materials in a cGMP environment
• Conduct, in cooperation with Quality Management, troubleshooting and investigations regarding manufacturing and supply issues
• Review documentation, processes and procedures relating to the group’s activities
• Identify issues, assess compliance; communicate findings to senior management
• Ensure accurate inventory records
• Provide annual budget forecast and resource planning
• Support inspections conducted by government agencies or internal auditors
• Comply with company policies and procedures with a heightened sense of compliance risk management
• Ensure compliance of products with GDP throughout the supply chain
Requirements:
• Master of Science in a health-related field; MBA would be a plus
• +12 years experience in pharmaceutical manufacturing, including supply chain management
• Excellent knowledge of cGMP, GDP and other regulations (Swiss Medic, EU, FDA)
• Fluency in English; other languages will be a plus
• Excellent communication and presentation skills
• Excellent organizational skills and attention to detail
• Ability to interact effectively with governmental agencies and internally at all levels of the organization
• Ability to manage projects, teams or personnel of significant scope and complexity, while meeting deliverables and timelines
• Proven leadership and project management skills
Workplace: Zug
On behalf of our customer, a smaller pharmaceutical start-up group with a regional headquarter located in the Zug/Switzerland area, we are seeking the Head of Quality Management (f/m):
Responsibilities:
• Report to the VP Regulatory Affairs & Quality
• Ensure that the group complies at all times with all national and international laws, regulations, industry standards and internal processes regarding Quality Management
• Support national and international audits and inspections relating to Quality
• Responsible for review of documents, and release process required, for production of APIs, intermediates and finished products
• Responsible for quality audits of suppliers, vendors, manufacturers and distribution services utilized for products
• Ensure that company and its suppliers maintain compliance with all relevant GMP, GDP, GLP requirements regarding the manufacturing, testing, packaging and distribution of products
• Responsible for the preparation and conduct of all health authority inspections at the group’s facilities
• Responsible for direct interaction with suppliers during health authority inspections at their facilities
• Coordinate and prepare, in collaboration with other relevant departments such as Regulatory Affairs or CMC, responses to health authorities regarding findings (form 483 FDA)
• Review documentations, processes and procedures relating to activities, including identifcation of issues and problems, assessment of compliance and communication of findings to senior management
• Responsible for coordinating and directing activities involved in product recall, field alerts or product complaints
• Implementation and upgrading of Quality’s electronic documentation system containing internal policies, procedures and controlled documents
• Maintain the document control function for all GxP, including related documentation
• Monitor relevant Quality aspects of the Track and Trace system which is being implemented to comply with FDA’s DSCSA
• Ensure establishment of adequate GxP SOPs and policies, and provide guidance
• Conduct training on policies and SOPs
• Participate in special projects, as assigned
Requirements:
• Master of Science in a health-related field
• +12 years experience in the Quality Department of a biotechnology or pharmaceutical company, at least partly gained in Switzerland
• Strong knowledge of Swiss, EU and international GxP regulations; knowledge of 21 CFR part 11 requirements would be a plus
• Fluency in English and German; other languages would be a plus
• Proficient in MS Office Suite
• Excellent communication and presentation skills
• Excellent organizational skills and attention to detail
• Ability to interact effectively with all levels of associates both internally and externally
• Proven ability to manage projects, teams or personnel of significant scope and complexity, while meeting deliverables and timelines
• Demonstrated leadership and project management skills
Workplace: Zug
For our customer, a leading, multinational Life Sciences group headquartered in the Basel area, we are seeking an Executive Assistant to the COO of the division:
Responsibilities:
• Provision of a full range of high level secretarial/administrative support to the COO of the division
• Preparation of materials for, arranging and attending Executive Committee (EC) meetings, including taking and distribution of accurate minutes
• Receipt, screening and direction of incoming calls, visitors, mail and e-mail on behalf of the COO and other members of the EC
• Ability to handle details of a highly confidential and critical nature using tact and diplomacy
• Maintaining files, records, calendars and diaries: arranging business travel, keeping track and tracks and processes expenses and relevant invoices
• Handling of special projects and execution of research, data analysis tasks and compilation of reports
• Manage a team of four direct reports (administrative assistants)
• Perform a variety of routine work, projects and assignments within established policies and procedures, as well as assigned duties according to specified procedures and detailed instructions
• Perform other duties as assigned
Requirements:
• Commercial apprenticeship (or similar degree), ideally supplemented with a degree as Executive Assistant
• At least 10 years experience in supporting an executive committee member of a large, multinational group (matrix organization), ideally gained in the Life Sciences sector
• Proven leadership experience is a must
• Fluent in English and German; French would be an asset
• Excellent written and oral communication skills
• Consistent delivery of highly accurate and timely work results
• Ability to work in a highly visible role requiring uppermost level of professionalism, confidentiality and discretion
• Advanced proficiency in Outlook, Word, PowerPoint, Excel and understanding of SAP, Skype, SMS, Lync and SharePoint
• Happy to multi-task and deal with changing priorities and a demanding workload
• Excellent team player
• “Can-do” attitude and highly motivated to do the best job
• Ability to build strong and trusted relationships with internal and external contacts
• Willingness to travel to a limited extent
On behalf of our customer, a smaller pharmaceutical start-up group (focus on oncology) with a regional headquarter located in the Zug area, we are seeking an Associate Director Regional Medical Affairs (f/m):
Responsibilities:
• Support the commercial, market access and other departments within the region Rest of World (all countries of the world except USA) regarding oncology drugs (treatment of solid tumors)
• Actively participate/lead a broad range of medical affairs activities, including preparation support of investigator sponsored trial (IST) programs, and medical review of Medical Affairs materials and promotional materials
• Provide Medical Affairs input to the affiliate team
• Oversee the investigator sponsored trial (IST) in the region
• Participate and/or facilitate data presentation and discussion at national advisory boards and investigator meetings
• Review medical and promotional materials for scientific/medical accuracy
• Provide medical review and sign-off of medical drug information letters, slides, custom responses, publications, medical education grants, and other medical affairs materials as needed
• Serve as a physician on call to address call center questions from healthcare professionals
• Provide medical review and sign-off of promotional and sales training materials
• Provide education and trainings to MSLs and field force
• Contribute positively to a strong culture of business integrity and ethics
• Act within compliance and legal requirements as well as within company guidelines
Requirements:
• MD with 4+ years in academic, clinical, or industry setting required
• Fluency in English; knowledge of additional major languages like Spanish, French or German would be a plus
• Experience in oncology (solid tumors) is a must
• Familiarity with GCP/ICH/FDA/ANSM requirements as well as clinical trial design, biostatistics, medical writing, product safety, and regulatory affairs
• Strong interpersonal, verbal and written communication skills. Strong public speaking skills
• Excellent leadership and management skills
• Ability to influence and work effectively across functions and operate in a matrix environment
• Experience in LMC, LAL, LAM
• Good collaboration with key opinion leaders
• Keep an appropriate distance with practising GPs and other medical staff
• Ability to work in a start-up environment
• Interest in scientific marketing
• Willingness to take residence in the Zürich/Zug area; ability to travel appr. 20-40%
Für unseren Kunden, ein börsennotierter, multinationaler Life Sciences Konzern mit Sitz im Grossraum Basel, suchen wir per sofort oder nach Vereinbarung einen SAP Project Manager Life Sciences w/m (befristet auf 2 Jahre):
Aufgabengebiete:
• Gesamtverantwortung (Zeit, Budget, Qualität) für die weltweite Einführung eines SAP ERP Systems
• Führen eines interdisziplinären Projektteams von ca. 30 bis 40 internen und externen Personen
• Berichterstattung an das Steering Committee sowie an den Global Head IT
• Begleitung des Kunden in kritischen Projektphasen (customer transition)
• Beratung und Unterstützung sämtlicher Kundenanforderungen
• Steuerung, Koordination und Führen der SAP Experten während des gesamten Projektes
Anforderungen:
• Abgeschlossenes Studium (Master) im Bereich Wirtschaftsinformatik oder BWL
• Mehrjährige Erfahrung in der Leitung umfangreicher SAP Projekte, inkl. Definition von Business Requirements und Spezifikationen sowie Planung und Durchführung der Implementierung
• Fliessende Deutsch- und Englischkenntnisse
• Flair für komplexe, heterogene und hochverfügbare Systemumgebungen
• Hohe Belastbarkeit und Flexibilität; unternehmerisches Denken
• Fachlich einwandfreie, effiziente und lösungsorientierte Arbeitsweise
• Sozialkompetente Persönlichkeit mit überzeugendem Auftreten, stilsicherer Ausdrucksweise und Verhandlungsgeschick
For our customer, a leading, multinational Life Sciences group headquartered in the Basel area, we are seeking a Director Business Planning & Project Coordination BU:
Responsibilities:
• Reporting to the Head BU, act as business planning and project coordination specialist overlooking the BU’s product manufacturing projects
• Proactively influence, support and implement strategic decisions of the BU
• Run a structured, efficient and smooth Program Management Office with a standardized planning approach, providing project management and content support for special projects (schedules, priorities, project plans, goals, budget, resources, risks)
• Develop into a centre of excellence for project management and provide guidance and coaching to novice project managers or new project managers who need to understand how the organization runs projects
• Create a project dashboard, outlining both the projects currently underway and those on the backlog, with their priority according to the overall business objectives
• Deliver a planning approach based on sizing of the market opportunities based on trends and focusing on a customer segmentation approach to derive clearly defined commercial goals that are communicated to sales force
• Annually review the BU actual status vs the proposed plan, understand deviations and key drivers (differentiate market vs internal drivers)
• Link the planning process to the marketing communications strategy and ensure brand consistency
• Partner with colleagues in different roles to assess the workloads and impacts for different departments, thus identifying dependencies and possible issues across teams
• Develop and communicate clear and actionable deliverables, or activities to be completed; each deliverable/activity having an identified owner, the person who will carry this out, as well as a clear timeline and success criteria
• Provide resources for special projects that require analytical, market research or project management resources
• Support individual project teams in establishing the structure necessary to reach to project goals
• Responsible for tracking deadlines, deliverables, resources, and timelines throughout all ongoing projects
• Direct the overall process of carrying out the ongoing projects; adapt plans based on evolving needs, conditions or issues that may arise; ensure on-time, high-quality delivery in accordance with the stated project goals
• Oversee individual and combined projects’ cost and make sure they are well managed; monitor profit and cost sheets for the projects
• Maintain quality system and cGMP compliance for the business by ensuring that all project managers and teams comply with processes, procedures and instructions
• Hold owners accountable for their commitments and conduct project team meetings to provide status updates and identify and resolve issues.
• Co-ordinate and track the status of all projects in the BU based on updates from the project managers
• Upon completion of a project, compile and document project information, for reference for future projects and to assess the project delivery, completeness and alignment with stated objectives and goals
• At any given time, manage multiple projects for the BU, each with varying priority, timelines and resource requirements
• Responsible for balancing projects and communicating priorities internally; use a portfolio process to prioritize projects based on investments and strategic requirements
• Work with leaders on project decision-making; evaluate against the company’s overall objectives, and resource requirements.
• Identify processes and activities to improve; identify workable process standards and best practices; document and communicate such processes, standards and practices to the organization.
• Provide leadership in best practices and project management tools
• Assess the current way that the BU tracks customer compliance and satisfaction, identify improvement areas and develop a consistent, scalable process that addresses these areas and monitors progress
Requirements:
• Master degree or PhD in a technical/natural science combined with a degree in Business Administration on BA or Master level
• At least 10 years project management experience gained within a complex, regulated environment or consulting
• International experience is strongly requested
• Experience at working both independently and in a team-oriented, collaborative environment at senior level
• Experienced in cGMP
• MS Office, MS Project know-how
• Fluency in English; German would be a plus
• Familiar with project management software would be a plus
• Experience in managing matrix-based, cross-functional teams
• Solid internal and external collaboration and influencing skills and the ability to lead diverse, cross-functional teams in the successful delivery of project initiations and successfully transitioning into project execution
• Ability to prepare and support decisions that require in-depth evaluation of extremely complex factors, the management of ambiguity and interactions with multiple stakeholders
• Ability to effectively prioritize and execute tasks in a fast paced environment is crucial
• Ability to read communication styles of team members and contractors who come from a broad spectrum of disciplines
• Ability to elicit cooperation from a wide variety of sources
• Strong written and oral communication skills
• Strong interpersonal skills
• Motivating team player, drives results, excellent
• Ability to think at an abstract level
• Ability to think through the pros and cons of structures and make solid arguments
• Ability to conform to shifting priorities, demands and timelines through analytical and problem-solving capabilities
• Persuasive, encouraging and motivating
• Ability to learn, understand and apply new technologies.
• Willingness to travel (approx. 30%)
For our customer, a smaller, worldwide active Life Sciences start-up group (focus on oncology) with an EU location in Rome (and other locations), we are seeking a Drug Safety Specialist / QPPV EU.
Responsibilities:
• Act as Qualified Person Responsible for Pharmacovigilance (QPPV), a business critical regulatory and safety governance role mandated by the EU with broad responsibilities as defined by EU laws, in order to obtain and maintain the Marketing Authorization of the group’s EU portfolio
• Represent the group towards governmental agencies and other authorities related to PV topics
• Establish, maintain and improve the group’s EU wide and global PV systems
• Responsible for handling routine tasks and leading targeted investigations and initiatives to further strengthen the PV system in order to maintain full QPPV oversight over the group’s PV
• Proactively monitor compliance as well as for gaps and initiate appropriate corrective and preventive actions
• Ensure awareness of new regulations and compliance with PV legislation within EU and global markets
• Ensure global inspection readiness at all PV sites through regular review of the PV (quality) system and take a risk-based approach when designing and implementing CAPAs
• Lead for targeted investigations and improvement initiatives
• Oversight over PV operations and PV systems and respective compliance
• Critically review benefit-risk evaluation, aggregate reports and planned risk management measures
• Contribute to and coordinate communications to the Regulatory Authorities relating to safety and PV matters and coordinate responses to any request from Regulatory Authorities for (further) information
• Closely cooperate with the group’s affiliates, regions and all other stakeholders in order to ensure compliance and inspection readiness
• Manage, at the Global Safety Review Team and Global Safety Committee, the Global Safety Governance system
• Keep up-to-date specific parts of the PV System Master File and ensure compliance
• Develop strategic risk management plans
• Review and approve PV relevant information in clinical study protocols
• Understand regulatory framework, trends & requirements related to products, clinical studies and global drug development
• Develop and review safety information as part of reports submitted to regulatory authorities
• Accountable for the safety monitoring strategy and reference safety information documents throughout a product’s lifecycle
Requirements:
• Medical Doctor with 3 years working experience as a physician
• At least 5 years industry experience within a global Pharmacovigilance function and in working across functional areas; advanced knowledge of standard business procedures
• Excellent knowledge of EU and other Pharmacovigilance legislations
• Fluent in English; German, French and/or Spanish would be a plus
• Strong relationship builder both internally and externally and strong communicator at all levels of the organization
• High ethical standards as well as personal credibility, the ability to gain trust at the most senior executive level, can speak forthrightly and encourage others to do the same
• Sound and balanced judgment; able to assess and handle risks; self-confident, proactive and decisive
• Able to work effectively and collaboratively across the organization
• Ability to influence and delegate
• Has the expertise, determination and courage to resolve or escalate issues as appropriate
• Good negotiating skills, tact, diplomacy
• Willingness to take up residence at one of the group’s EU locations in, e.g., Rome
On behalf of our customer, a smaller, listed Life Sciences start-up group (focus on oncology) with a location in Munich, we are seeking the Medical Director DACH (f/m).
Duties and Responsibilities:
Requirements:
Für unseren Kunden, ein multinationaler Industriekonzern mit einer Niederlassung im Kanton Aargau, suchen wir den Senior Manager Supply Chain Management BU (w/m).
Aufgabengebiete:
Qualifikationen:
For our customer, a leading, multinational industry group with a divisional headoffice in the Zürich area, we are seeking a Senior Quality Management Specialist Energy:
Responsibilities:
Requirements:
For our customer, a leading, multinational provider of Financial Services with a Swiss office in the Zug area, we are seeking a Legal Counsel Financial Services (f/m):
Responsibilities:
Requirements:
On behalf of our customer, a multinational Life Sciences group with an office in the Basel area, we are seeking a Legal Counsel Life Sciences:
Responsibilities:
Requirements:
On behalf of our customer, a multinational Life Sciences group headquartered in Kuala Lumpur, Malaysia, we are seeking a Senior Legal Counsel based in Kuala Lumpur:
Responsibilities:
Requirements:
Im Auftrag unserer Kundin, ein international tätiger, börsennotierter Industriekonzern mit einem Standort in der Deutschschweiz, suchen wir den Site Manager Safety, Health, Environment (w/m). Die Position wird wie folgt beschrieben:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Für unsere Kundin, eine führende, mittelgrosse Wirtschaftskanzlei mit internationalem Fokus, suchen wir für die Niederlassung in Bern per sofort oder nach Vereinbarung einen Anwalt/Notar (w/m) als Senior Associate mit Partnerpotenzial:
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Was Ihnen unsere Kundin bietet:
Für unsere Kundin, ein führendes Industrieunternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir einen Rechtsanwalt bzw. eine Rechtsanwältin als Legal Counsel.
Aufgabengebiete:
Anforderungsprofil:
On behalf of our customer, a medium-sized pharmaceuticals group with a French affiliate located in Paris, we are seeking the Medical Director France (f/m):
Duties and Responsibilities
Requirements
Für unseren Kunden, ein führender Generalunternehmer mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir den Verkaufsförderer Bauprojekte TU/GU (w/m):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
For our client, a leading, multinational, listed Life Sciences group headquartered in the German part of Switzerland, we are seeking the International Tax Manager (f/m).
Responsibilities:
Requirements:
On behalf of our customer, a listed, multinational Life Sciences group with a Swiss affiliate located in the Zurich area, we are seeking a Senior Manager Supply Chain Management (f/m):
Responsibilities:
Requirements:
On behalf of our customer, a listed, multinational Life Sciences group with worldwide headquarters in the Basel area, we are seeking the Lead Counsel M&A (f/m):
Main tasks:
Requirements:
Im Auftrag unseres Kunden, ein multinationaler, börsenkotierter Life Sciences-Konzern mit Sitz in der Deutschschweiz, suchen wir den Purchasing Manager Indirect Spend/CAPEX (w/m):
Aufgabengebiete:
Anforderungsprofil:
On behalf of our client, a worldwide active life sciences group headquartered in the Basel region, we are seeking a Legal Counsel (f/m).
Responsibilities:
Requirements:
On behalf of our client, a multinational, listed chemistry group headquartered in the Basel area, we are seeking a Patent Attorney (f/m):
Responsibilities:
Requirements:
On behalf of our client, a multinational, listed industry group located in Zurich, we are seeking the General Counsel (f/m).
Key responsibilities:
Profile:
Im Auftrag unseres Kunden, einem multinationalen Industriekonzern mit Hauptsitz im Grossraum Zürich, suchen wir eine(n) Trademark Lawyer (w/m).
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Unsere Kundin ist ein mittelgrosses, dynamisches Unternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, welches schwerpunktmässig in der Immobilienbewirtschaftung tätig ist, ergänzend aber auch Vermarktungs- und Facility Management-Leistungen anbietet. Für unsere Kundin suchen wir den Leiter Immobilienbewirtschaftung & Mitglied der Geschäftsleitung (w/m):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Was Ihnen unsere Kundin bietet:
On behalf of our customer, a medium-sized technology company headquartered in the Zurich area, we are seeking the Chief Financial Officer (f/m):
Responsibilities:
Requirements:
For our client, an international, listed life sciences group operating a small branch in the area Basel/Zurich with appr. 200 FTEs, we are seeking the Manager Health, Safety & Environment (f/m):
Responsibilities:
Requirements:
Für unseren Kunden, ein international tätiger, expandierender Logistikkonzern mit einer österreichischen Niederlassung im Raum Bregenz/Vorarlberg (ca. 10 km von Schweizer Grenze), suchen wir den Leiter Systemverkehre national/international (w/m):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Für unseren Kunden, ein mittelgrosses Immobilienunternehmen mit Sitz im Grossraum Zürich, suchen wir den Teamleiter Immobilienbewirtschaftung mit Partnerpotential (w/m):
Aufgabengebiete:
Anforderungen:
Seestrasse 15
8002 Zürich
Schweiz
+41 43 817 09 90
info@waeltipartners.ch